Jak zrobić przepust drogowy

Jak zrobić przepust drogowy

Przy wykonywaniu przepustu drogowego ważny jest prawidłowy montaż, aby zapewnić jego funkcjonowanie zgodnie z przeznaczeniem. Przepust musi być osadzony w dobrze ubitym gruncie, aby zapobiec erozji. Przepust powinien być otoczony warstwą ziemi o głębokości co najmniej połowy głębokości rury. Do otoczenia najlepiej użyć gleby podobnego typu, aby zapewnić równomierne zagęszczenie i osiadanie.

Projektowanie przepustu drogowego opiera się na wielu czynnikach, w tym na nachyleniu, szerokości jezdni i głębokości przykrycia. Ponieważ strome zbocza są niestabilne i trudne do utrzymania, ważne jest, aby zaplanować nachylenie na dole rury. W przeciwnym razie nachylenie może sięgać aż do szczytu rury, tworząc stromy punkt.

Przepust powinien mieć minimalną szerokość dwunastu cali. Powinien być również martwy, z prętami zbrojeniowymi umieszczonymi na dnie kanału. Przepust powinien mieć także usztywnienia, które zapobiegną przesuwaniu się. Zapobiegnie to jego przewróceniu się. Jeśli planujesz użyć riprapu, wybierz materiał, który jest pięć do sześciu razy większy od szerokości przepustu.

Budując przepust drogowy, upewnij się, że został on odpowiednio zmierzony i oznaczony. Przepust nie będzie funkcjonował prawidłowo, jeśli otwór zostanie zablokowany przez lód lub śnieg. Należy również pamiętać, że przepust będzie prawdopodobnie wymagał okresowej konserwacji w celu utrzymania jego funkcji.

Przepust to przepust pod powierzchnią drogi, który dostarcza spływ z rowu. Przepust może być wykonany z betonu, stali falistej lub grubego plastiku. Przepust może być okrągły, prostokątny lub wielokomorowy, posiada podsufitkę i ściany skrzydłowe.

Budując przepust należy wziąć pod uwagę ilość nagromadzonej wody z rowów w górę rzeki. Ponadto należy uwzględnić nagłe przypływy wody z roztopów. Przy projektowaniu przepustu należy również pamiętać o wypełnieniu go gruzem. Niedostateczne zagęszczenie i wypełnienie osadami to główne przyczyny awarii przepustów drogowych.

Po określeniu wielkości przepustu należy zaplanować jego umieszczenie. Umieszczenie przepustu będzie miało kluczowe znaczenie dla integralności drogi. Źle umiejscowiony przepust może uszkodzić pryzmat drogi lub spowodować nadmierną erozję.

Przepusty powinny mieć średnicę co najmniej 15 cali, a w przypadku przepustu z korytem strumienia minimum 18 cali. Należy również pamiętać o dobraniu rozmiaru przepustu w oparciu o 25-50-letni okres powodzi. Służba Leśna Stanów Zjednoczonych dysponuje przydatnym przewodnikiem doboru rozmiaru, który uwzględnia wiele różnych czynników związanych z ruchem wody. Należy upewnić się, że przepust nigdy nie będzie przewymiarowany lub niedowymiarowany – niedowymiarowanie może doprowadzić do katastrofalnych skutków.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane