Jak zrobić chwytak do krawężników

Jak zrobić chwytak do krawężników

Jeśli ścigasz się na torze lub po prostu jesteś na rynku nowego zestawu krawężników, możesz się zastanawiać, jaka jest najlepsza opcja. Krawężniki mogą być trudne do zainstalowania i mogą być drogie w zakupie, ale oferują doskonałe zabezpieczenie. Są one również najbardziej efektywną formą kontroli prędkości. Dodatkowo są przenośne i możesz je wykorzystać na swoją korzyść, np. przyspieszając w ciasnym zakręcie bez konieczności trzymania kierownicy.

Oprócz oszczędzania czasu, krawężniki mogą również dodać przyczepność do przednich opon, zapewniając, że nie zejdziesz z toru i nie skończysz w rowie. Może to również pomóc w poprawieniu prędkości na zakrętach. Jedną z najczęstszych przyczyn nadsterowności jest sytuacja, w której przednie opony mogą opuścić powierzchnię toru, ale są przekierowywane na krawężnik, aby poprawić siłę nacisku na kierownicę i zapobiec kręceniu się kół.

Oprócz tradycyjnego betonowego krawężnika, można również zdecydować się na mniej konwencjonalne podejście. Na przykład, można kupić betonową klamrę podziału autostrady. Są one mechaniczne, a nie elektryczne, i są trafnie nazwane. Zacisk jest prosty pylon z ocynkowanym pierścieniem, który utrzymuje paliki w miejscu, minimalizując bałagan i pozwalając zainstalować je bez kłopotu. Chociaż nie są one dokładnie tanie, będziesz w stanie kupić jeden lub dwa w zależności od tego, ile będziesz potrzebował. Alternatywnie, można uzyskać pakiet łańcucha i haków.

Chociaż nie można się pomylić z żadną z powyższych opcji, najlepszym podejściem jest znalezienie kombinacji, która będzie działać dla Ciebie. Będziesz potrzebował solidnego i dobrze wyważonego zawieszenia, ale nie chcesz też kruchego podwozia. Aby opony nie rzucały się w oczy, należy również zadbać o solidne i bezpieczne uszczelnienie opon. A skoro już przy tym jesteśmy, warto sprawdzić nowe felgi w sprzedaży w swoim ulubionym sklepie z oponami.

Oczywiście możesz również zdecydować się na samodzielny montaż krawężników. Zamiast polegać na profesjonalistach, warto zasiąść za sterami własnego młota pneumatycznego. Przy okazji upewnij się, że nie złapiesz żadnego z wyżej wymienionych odłamków. Ale, jeśli masz zamiar spróbować tego, lepiej być uzbrojony w odpowiednie narzędzia i wiedzieć, co robisz. Ponadto, prawdopodobnie powinieneś zrobić jazdę próbną, zanim się zaangażujesz. W przeciwnym razie utkniesz z samochodem, który ma wiele problemów.

Będąc przy tym, powinieneś również wyrobić sobie nawyk używania odpowiedniej wielkości jackhammera na samym krawężniku. W końcu może to być niebezpieczne miejsce do obsługi jednego. Przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności, powinieneś być w stanie wykonać pracę bez żadnych złych skutków.

Podobne tematy

Total
0
Shares