Istnieje kilka sposobów na wykonanie odpowietrznika zbiornika paliwa. Zazwyczaj odpowietrznik montuje się przez korek gazowy. Czasami można też użyć rurki odpowietrzającej. Rurka odpowietrzająca wychodzi poniżej zbiornika. Jest to korzystne z dwóch względów. Zapobiega zasysaniu i rozlewaniu się paliwa w przypadku przepełnienia zbiornika. Zapobiega również wyciekom paliwa ze zbiornika.
Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, instalując przewód odpowietrzający, jest upewnienie się, że przewód znajduje się wyżej niż najwyższy punkt zbiornika paliwa. Przewód odpowietrzający nie powinien się zagłębiać ani zaginać, ponieważ może to spowodować uwięzienie paliwa i pojawienie się nieprzyjemnego zapachu gazu. Ponadto osy mogą budować gniazda w przewodzie odpowietrzającym, co może spowodować uszkodzenie zbiornika. Aby ułatwić ten proces, skorzystaj z następujących wskazówek:
Upewnij się, że wąż jest dłuższy niż korek gazowy i poprowadź otwarty koniec między poprzeczkami. Następnie połącz wąż z wężem odpowietrzającym zbiornika. Aby zapobiec rojeniu się os, należy przygotować spray na osy i rękawice. Po założeniu węża opróżnij zbiornik paliwa, wypuść powietrze i ponownie podłącz wąż odpowietrzający. Po zakończeniu można użyć sprężarki do udrożnienia przewodu odpowietrzającego.
Innym sposobem na wykonanie odpowietrznika zbiornika paliwa jest wykonanie zaworu rolkowego. Ten typ zaworu pozwala zbiornikowi paliwa oddychać i zapobiega wzrostowi ciśnienia w zbiorniku. Odpowietrznik umożliwia ujście powietrza i jego powrót do zbiornika. Zapobiega to wypływowi paliwa w razie wypadku i odparowaniu gazu podczas dachowania. Odpowietrzniki zapobiegają także niebezpiecznym sytuacjom, takim jak nieszczelności przewodów paliwowych i potencjalne zagrożenie pożarem po otwarciu korka wlewu paliwa.
Wiele zbiorników paliwa jest odpowietrzanych podczas napełniania, ale standardowy przewód 5/16 cala może okazać się niewystarczający. Aby odpowietrzyć zbiornik paliwa podczas jego napełniania, szyjka zbiornika paliwa musi być większa niż dysza pompy paliwowej. Można kupić odkręcany korek gazowy, ale wystarczy on tylko wtedy, gdy jest odpowietrzany ciśnieniowo. W przypadku obecnie stosowanych paliw może to być niewystarczające.
Zwykły wentylowany korek pokrywy może się sprawdzić w mniejszych zastosowaniach. Takie korki zapobiegają zapadaniu się zbiornika i pozwalają mu oddychać. Wiele roztworów paruje po podgrzaniu, więc zwiększona objętość powoduje, że są one muliste. Mniejsze zbiorniki będą pęczniały pod wpływem zwiększonej objętości. Dodając odpowietrznik zbiornika paliwa, można zapobiec powstawaniu tej zawiesiny. Po zamontowaniu odpowietrznik zapewni, że zbiornik będzie oddychał i będzie wolny od oparów.
Jeśli zastanawiasz się nad wykonaniem własnego odpowietrznika zbiornika paliwa, pomocne może okazać się przyjrzenie się niektórym popularnym systemom i komponentom. Niektóre z nich to zewnętrzna rura odpowietrzająca, separator cieczy i pary oraz wiele ruchomych części. Zawór odpowietrzający składa się z elementu wypornościowego, który unosi się w paliwie i porusza się, gdy poziom paliwa wzrasta. Rura odpowietrzająca to wygodny sposób na usprawnienie działania układu odpowietrzania w pojeździe.
Podobne tematy