Jak tworzyć prezentacje w OpenOffice

Jak tworzyć prezentacje w OpenOffice

OpenOffice to darmowy pakiet biurowy, który oferuje szereg aplikacji do wykonywania codziennych zadań, od pisania prostego listu lub książki po korzystanie z arkusza kalkulacyjnego i programu do tworzenia prezentacji. Oprogramowanie jest dostępne dla platform Windows, Mac OS X i Linux. Oprogramowanie jest następcą Sun StarOffice i jest oparte na tej samej technologii co MS Office.

Pakiet OpenOffice zawiera następujące aplikacje: Writer (procesor tekstu), Calc (program do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych), Impress (pakiet do tworzenia prezentacji), Draw (grafika wektorowa i diagramy przepływowe), Base (baza danych) i Math. Komponenty te zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić konkurencyjne i wszechstronne środowisko biurowe, z którego korzystają miliony ludzi na całym świecie.

Tworzenie prezentacji Impress w OpenOffice – krok 1. Aby rozpocząć, przejdź do menu Plik i wybierz ‘Otwórz’.

Prezentację Impress możesz stworzyć na dwa sposoby: korzystając z AutoPilota lub tworząc ją od podstaw. Ta druga opcja pozwala na ustawienie tła, medium wyjściowego i różnych efektów. Możesz również zaimportować dane z istniejącej prezentacji.

Tworzenie prezentacji Impress za pomocą AutoPilota składa się z trzech kroków: wyboru pustej prezentacji, wyboru projektu i ustawienia przejść między slajdami. Po zakończeniu tego procesu można zapisać prezentację.

Kolejnym krokiem jest wstawienie tekstu do slajdu. W tym zadaniu dostępnych jest kilka opcji, w tym użycie specjalnych symboli, takich jak strzałki i punktory, zmiana rozmiaru czcionki za pomocą paska Linia i wypełnienie lub okna Style i formatowanie oraz dodawanie tytułów i napisów do slajdów.

Aby zmienić tytuł slajdu, wystarczy nacisnąć kombinację klawisza CAPS> i klawisza Tab>. Dodatkowo można zaznaczyć i skopiować lub wyciąć i wkleić wybrany tekst, klikając prawym przyciskiem myszy.

Alternatywnie można użyć wskaźnika myszy do wstawienia slajdu w innym miejscu na ekranie komputera, a następnie kliknąć przycisk “Utwórz” na pasku narzędzi Standard. Powstała prezentacja jest wtedy wyświetlana na ekranie.

Przy odrobinie wprawy można urozmaicić swoje prezentacje za pomocą wielu efektów specjalnych i animacji, które są dostępne dla slajdów. Mogą one być przydatne do przyciągnięcia uwagi i przekazania swojego przekazu w jak najbardziej efektywny sposób.

Na przykład możesz dodać do swojej prezentacji pokaz slajdów i wstawić pliki muzyczne, które będą odtwarzane w trakcie pokazu slajdów. Jest to świetny sposób na zaangażowanie odbiorców za pomocą doznań dźwiękowych i może być stosowany w połączeniu z innymi wizualnymi elementami prezentacji, takimi jak wykresy czy grafy.

W programie OpenOffice Impress możesz również dodawać notatki do swoich prezentacji. Pomaga to śledzić najważniejsze punkty i pomysły, o których chcesz wspomnieć podczas prezentacji. Można je wydrukować po zakończeniu prezentacji i udostępnić innym osobom, klikając ikonę “Handout” w prezentacji.

Jeśli chcesz wydrukować swoją prezentację, możesz to zrobić klikając na symbol drukarki w pasku narzędzi Standard lub dostosowując ustawienia w menu Plik. Możesz nawet zdecydować, czy wszystkie strony mają być drukowane, czy tylko pojedyncze.

Podobne tematy

Total
0
Shares