Jeśli ścigasz się na torze lub po prostu jesteś na rynku nowego zestawu krawężników, możesz się zastanawiać, jaka jest najlepsza opcja. Krawężniki mogą być trudne do zainstalowania i mogą być drogie w zakupie, ale oferują doskonałe zabezpieczenie. Są one również najbardziej efektywną formą kontroli prędkości. Dodatkowo są przenośne i możesz je wykorzystać na swoją korzyść, np. przyspieszając w ciasnym zakręcie bez konieczności trzymania kierownicy.
Oprócz oszczędzania czasu, krawężniki mogą również dodać przyczepność do przednich opon, zapewniając, że nie zejdziesz z toru i nie skończysz w rowie. Może to również pomóc w poprawieniu prędkości na zakrętach. Jedną z najczęstszych przyczyn nadsterowności jest sytuacja, w której przednie opony mogą opuścić powierzchnię toru, ale są przekierowywane na krawężnik, aby poprawić siłę nacisku na kierownicę i zapobiec kręceniu się kół.
Oprócz tradycyjnego betonowego krawężnika, można również zdecydować się na mniej konwencjonalne podejście. Na przykład, można kupić betonową klamrę podziału autostrady. Są one mechaniczne, a nie elektryczne, i są trafnie nazwane. Zacisk jest prosty pylon z ocynkowanym pierścieniem, który utrzymuje paliki w miejscu, minimalizując bałagan i pozwalając zainstalować je bez kłopotu. Chociaż nie są one dokładnie tanie, będziesz w stanie kupić jeden lub dwa w zależności od tego, ile będziesz potrzebował. Alternatywnie, można uzyskać pakiet łańcucha i haków.
Chociaż nie można się pomylić z żadną z powyższych opcji, najlepszym podejściem jest znalezienie kombinacji, która będzie działać dla Ciebie. Będziesz potrzebował solidnego i dobrze wyważonego zawieszenia, ale nie chcesz też kruchego podwozia. Aby opony nie rzucały się w oczy, należy również zadbać o solidne i bezpieczne uszczelnienie opon. A skoro już przy tym jesteśmy, warto sprawdzić nowe felgi w sprzedaży w swoim ulubionym sklepie z oponami.
Oczywiście możesz również zdecydować się na samodzielny montaż krawężników. Zamiast polegać na profesjonalistach, warto zasiąść za sterami własnego młota pneumatycznego. Przy okazji upewnij się, że nie złapiesz żadnego z wyżej wymienionych odłamków. Ale, jeśli masz zamiar spróbować tego, lepiej być uzbrojony w odpowiednie narzędzia i wiedzieć, co robisz. Ponadto, prawdopodobnie powinieneś zrobić jazdę próbną, zanim się zaangażujesz. W przeciwnym razie utkniesz z samochodem, który ma wiele problemów.
Będąc przy tym, powinieneś również wyrobić sobie nawyk używania odpowiedniej wielkości jackhammera na samym krawężniku. W końcu może to być niebezpieczne miejsce do obsługi jednego. Przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności, powinieneś być w stanie wykonać pracę bez żadnych złych skutków.
Podobne tematy